ایجاد یک لیست درست از مشتریان کاری طاقت فرسا به نظر می رسد. سعی کنید از این ۷ مرحله برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید. به عنوان صاحب یک کسب و کار کاملا آگاه هستید که مشتری پایه و نیروی حیاتی شرکت شماست. جریان ثابتی از مشتریان جدید به شما فرصتی برای رشد کسب و کار و تحقق چشم اندازهای شرکتتان می دهد. فرزانه ایرانی عضو انجمن جامعه مجازی، اهمیت یک پایگاه قوی مشتری برای همه کسب و کارهای کوچک از جمله کسب و کارهای مجازی پی برده و به همین دلیل مشاور وب iAdControl.com می باشد. Fuzz Work بریتانیا اخیرا این پرسش را مطرح می کند که “بهترین رویکرد شما برای ایجاد پایگاه مشتری در کسب و کار آنلاین تان چگونه بوده است؟ ”

به نظر می رسد که یک رویکرد ۷ مرحله ای بهترین کار برای جذب مشتریان جدید است؛

 

  • شناسایی مشتری ایده آل خود
    اگر شما نوع مصرف کننده ای که به دنبال آن هستید را بدانید، جستجو برای مشتری نیز آسانتر است. گزاره نداشتن از مشتری ایده آل احتمالا منجر به ندانستن نقطه ی شروع می شود. ذهنیت و تصویر شفافی از آنچه هدفتان می باشد، داشته باشید. Nicole Beckett عضو انجمن Open Frum میگوید:”در مورد چیزهایی که آن دسته از افراد را شاد، ناراحت، بزدل(ترسو) می کند و یا تسکین می دهد، فکر کنید و به دنبال آن باشید که شما چگونه می توانید زندگی آنها را کمی آسانتر نمائید. تمرکز مشتری ایده آل تان را محدود کنید و از بیان اظهارات گسترده بازار هدف اجتناب کنید. مثل هر زنی، هر مردی یا همه افراد متعلق به نسل بعد از جنگ جهانی دوم. درخواست کمی از محصولات برای گروه گسترده ای از مردم و اغراق در مورد بازارمان، مانع استراتژی بادوام هدف گذاری شده برای جذب مشتریان می شود.

 

  • پی ببرید که مشتریان شما کجا زندگی می کنند
    Jeff Motter مدیر عامل و مدیر بازریابی ارشد گروه بازاریابی شرق خلیج می گوید:”به مکانهایی که مشتریان مورد هدف در ذهنتان در آنها یافت می شوند پی ببرید (رسانه ها، آنلاین،آفلاین،ایمیل و…) و سپس پیامی برای آنها ایجاد کنید”.
    جایی که شما به دنبال مشتریانتان می گردید به ماهیت کسب و کارتان بستگی دارد. برخی از مکانهای آنلاین خوب عبارتند از: انجمن ها و صفحات رسانه های اجتماعی که شامل خود شما و کسانی که کسب وکارهای مشابه یا مکمل شما را دارند می شود.
    آفلاین، شما می توانید مقدار زیادی از مشتریان بالقوه را در کنفرانس ها و کنوانسیون های صنعت خود تامین کنید.

 

  • از کسب و کارتان در داخل و خارج آگاهی کسب کنید
    به طور کلی درک صنعت و داشتن دانش در ارتباط با محصول، ما را قادر به جذب مشتریان علاقه مند می کند. زمانی که شما ظاهر و باطن محصولتان را می شناسید، واقعیت به حقیقت می پیوندد. مردمی که علاقه مند به پیشنهادات و عرضه شما می باشند، می توانند دانش شما را ببینند و از شما کمک بطلبند.

 

  • همیشه در موقعیت پاسخگو باشید
    جیسون رایس مالک و برنامه نویس ارشد flehx پیشنهاد می دهد برای مشتریان بالقوه ای که با شما در تماس هستند با یک دلیل خوب خدماتتان را توضیح دهید که این اولین قدم شما برای وفادارسازی مشتریان می باشد. او می گوید:”ارزش ارائه بدهید و خودتان را به عنوان کسی که درک عمیقی از مسائل آنها دارد و به دنبال حلشان می باشد، ثابت نمائید. این کار به شکل ایجاد محتوا در وبینارها، پست های وبلاگ و نویسندگای مهمان وجود دارد. از لحاظ فیزیکی نیز با مردم در تماس باشید. از تمامی اینها شما شروع به جذب طرفدار می کنید و تا زمانی که شما قیف فروش ساختار یافته داشته باشید می توانید طرفدارانتان را به مشتریان تبدیل کنید.

 

  • تلاش برای مارکتینگ پاسخ مستقیم
    بهترین شرط بندی برای رسیدن به مشتریان استفاده از تاکتیک هایی برای تشویق آنها به تکمیل یک عمل خاص است مثل گزینه در لیست ایمیلتان و یا درخواست اطلاعات بیشتر.
    Motter پیشنهاد می کند:”پیام مستقیم برای هدف بازارتان خلق کنید”.
    خلق تبلیغاتی که مشتریان ایده آل شما را با دادن ارزش هایی از هر چیز به صورت رایگان جذب می کند تا وجود آنها در قیف شما آغاز شود. شما می توانید در مورد پاسخ مستقیم شیوه های مارکتینگ یاد بگیرید زیرا آنها تمرکز روی نتایج اتفاقات را به شما می آموزند. پیام قانع کننده ای که به مخاطبان ایده آل تان بگوید اگر با شما کار نمی کردند ضرر می کرده اند. به آنها نشان دهید که مسائل شان را درک می کنید و می توانید آنها را سریعتر و ارزانتر از اینکه با شما کار نکنند برطرف کنید.

 

  • شرکایتان را بسازید
    با کسب و کاری که خدمات مکمل و فرصتی برای ایجاد مزیت هم افزایی ارائه می دهند، به صورت تیمی کار کنید چرا که میتواند در ساختن کسب و کار بسیار موثر باشد، به عنوان مثال اگر شما کمپانی دارید که در SEO متخصص است با کسب و کاری که وب سایت می سازد تیم شوید.
    Beckett پیشنهاد می کند وقتی تمام اینها گفته و انجام شد، روابط را تقویت کنید. مالکان و مشتریان کسب و کارهای دیگر به شما کمک می کنند که یک پایگاه مشتری را ایجاد نمائید. بر ساخت روابط انسانی تمرکز کنید، قوی بودن ارتباطات شماست که احتمال معرفیتان از سمت مشتریان به دوستانشان و بازگشت دوبارع شان را بالا می برد.

 

  • پیگیری
    Josh Sprague مدیر عامل Orange Mue پیشنهاد می کند که بعد از تلاشهایتان برای آوردن کسب و کار، همواره به یاد داشته باشید که فرآیند را به اتمام برسانید. به خاطر بسپارید که مجموعه ای از وظایف را پیگیری کنید (نحوه ی ارسال و …) و برنامه تان را اجرا نمائید. اگر شما پیگیری کردن را فراموش کنید بسیاری از مکالمات مهم تان را از دست می دهید. انجام این مرحله ساده مطمئنا منجر به رشد پایگاه مشتریانتان خواهد شد.

 

انتهای پیام/*