خانه / تبلیغات اینترنتی / تبلیغات گوگل / چگونه بهینه در گوگل تبلیغات کنیم ؟

چگونه بهینه در گوگل تبلیغات کنیم ؟

تبلیغات در گوگل را بهینه سازی کنیم:

تبلیغات در گوگل , امکانی که می توانید بیشتر دیده شوید ، ترافیک بیشتری جذب کنید و مطمئن باشید که به احتمال ۸۰ درصد از ورود  این تبلیغات , حاصل خرید محصولات شما می شود . اما باید بدانید که آیا از این تبلیغات به درستی استفاده کرده اید یا خیر ؟ ما در این مقاله سعی نموده ایم چک لیستی کامل از تبلیغات در گوگل رابرای شما فراهم آوریم که امیداوریم مثمر ثمر واقع شد و بتوانید نکات این مقاله را پیاده سازی نموده و در کمپین های تبلیغاتی خود  در گوگل موفقیت شوید.

 فرض کنید که شما یک عینک فروش معروف هستید , زمانی که مردم در گوگل نام شما را جستجو کنند ، و زمانی که حاشیه زرد رنگ تبلیغات در گوگل را مشاهده کنند حتما وارد آن می شوند و حتما علاوه بر این که از عینک های شما خریداری می کنند ، ممکن است که وارد خدمات جانبی شما نیز شوند . بنابراین شما با تنظیم یک کمپین تبلیغات در گوگل (تبلیغات کلیکی) چندین عملیات بازاریابی اینترنتی را انجام داده اید .
ممکن است که این داستان را ساده بگیرید ولی  واقعا چنین چیزی وجود دارد و شما هم می توانید این کار ها را انجام دهید. اما باید با اصول و قوانین آن آشنا باشید تا بتوانید کمپین تبلیغات در گوگلی ایجاد کنید بدون عیب و نقص !
پینشهاد می کنیم که این مقاله را مطالعه نمائید و گام به گام با آن جلو بروید ؛ پیشنهاد میکنیم که مقاله حاضر را در یک فایل ورد ایجاد کنید و سپس آن را پرینت کنید و هر کدام از گام هایی که انجام می دهید را تیک بزنید .
مفهوم سیستم AdWords گوگل ( تبلیغات در گوگل ) ممکن است در ابتدا برای شما گنگ به نظر برسد همانطور که برای خود من در اوایل کار گنگ بود ؛ ولی حالا بعد از مدتی که با این سیستم کار کرده ام دیگر از تمام چم و خم این سیستم با خبر شده ام دیگر چنین تصوری ندارم.  بهتر در ابتدا توضیحی کوتاه نسبت به این سیستم به شما بدهم .
سیستم تبلیغاتی گوگل , سیستمی است که شما با پرداخت مبغلی بسیار اندک می توانید تبلیغات خود را در گوگل به نمایش بگذارید . به عنوان مثال هر کسی که کلمه سئو را در گوگل جستجو کرد , تبلیغ شما را در بلاک سمت چپ ، راست و … نمایش بدهد , اما این تنها یک دید جزئی نگرانه بود چون که سیستم تبلیغات در گوگل بسیار بزرگ است و همچنین دارای سیستم مدیریت  بسیار بزرگی است .
ما در این مقاله شما را با پیچیدگی های این سیستم آشنا خواهیم ساخت .
بهتر است در ابتدا شما را با چند اصلاح تبلیغاتی آشنا سازیم  توجه کنید که این اصطلاحات در امر تبلیغات کلیکی بسیار مهم هستند و بهتر است اول با آن ها آشنا شوید .
فقط توجه داشته باشید که این اصطلاحات ممکن است که در هر کاری مفهوم خاصی داشته باشند ما تمام توضیحات این بخش را از جهت مورد گفت و گو  شرح داده ایم. (بزودی این بخش کامل خواهد شد)

CTR چیست؟

CTR مخفف واژه Click-Through-Rate است که به معنای تعداد کلیک بر روی تبلیغات است . به شما نمایش می دهد که روی هر کدام از تبلیغات شما , چند بار کلیک شده است .

تبلیغات در گوگل چگونه است

ROI چیست؟

ROI یا (Return On Investment) همان بازگشت سرمایه گذاری ,  یکی از رایج ترین اصطلاحات در امر تجارت و بازاریابی است ! هدف این کلمه ، بازگشت پول سرمایه گذاری شده به شرکت است . مثلا شما یک عکاس برای شرکت خود استخدام می کنید و می بینید که این عکاس برای سوده دهی شرکت شما موثر است ،  در این صورت ROI شما افزایش پیدا می کند ، درست است که شما پول زیادی را بابت این عکاس استخدامی پرداخت  می کنید ، ولی درب رابر سودی که از عکاس بدست می آورید ، لذت بیشتری را خواهید برد. این گزینه به شما نشان می دهد که چقدر بابت این تبلیغات سود کرده اید .

Call To Action چیست؟

همانطور که از نام call to action معلوم است ، call to action کارهایی هستند که کاربران باید انجام بدهند به عنوان مثال ، اگر کاربری از محتوای ویدئویی شما لذت برد ، می تواند با زدن گزینه Subscribe ، در صورت ایجاد ویدئوی جدید توسط شما و منتشر کردن آن در یوتیوب اطلاع پیدا کند . یکی از پر استفاده ترین Call To Action ها در زبان انگلیسی کلمه Keep In Touch است.

کلمات کلیدی منفی (Negative Keyword )

کلمه کلیدی منفی را همانند نوشتن  لیست مهمانان برای دعوت به یک جشن  بدانید ، یعنی شما وقتی یک لیست را تهیه می کنید ، مهمانان شما ، فقط از این لیست می باشند و مهمان ناخوانده ای دیگر برای شما نمی آید یا اگر بخواهیم مثالی دیگر را در رابطه با کلمات کلیدی منفی یا Negative Keyword بزنیم : شما فرض کنید تبلیغات مربوط به گوشی های نوکیا را در تبلیغات گوگل قرار داده اید ، حال اگر شما کلمه کلیدی منفی خود را گوشی های سونی انتخاب کنید  در صورتی که کاربری گوشی های سونی را جستجو کرد ، دیگر تبلیغات شما برای آن به نمایش داده نشود ، و تبلیغات شما فقط در نتیجه جستجوی گوشی های نوکیا به نمایش در می آید.

Quality Score  چیست؟

Quality Score شبیه به یک سیستم بررسی کیفیت است . این ویژگی یک نمره کیفیت بر می گرداند که این نمره, حاصل محاسبه  نمایش تبلیغات مرتبط با کلمات کلیدی می باشد . یعنی شما تبلیغی را که به کاربران نمایش داده اید دقیقا همان چیزی است که کاربران دیده اند . فرض کنید که تبلیغ سئو و بهینه سازی کرده اید ولی زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود ، موضوع دیگری را مشاهده می کند .  و این اصلا خوب نیست . باید تلاش کنید که Quality Score خود را بالا ببرید.
در این  مثال توضیح واضح از Quality Score را به شما نشان خواهیم داد
فرض  کنید که کاربری به دنبال  “جوراب راه راه” در گوگل می گردد و زمانی که این کلمه را جستجو می کند , سیستم تبلیغاتی گوگل , گزینه (هایی) را برای آن نمایش می دهد ؛ زمانی که این کاربر بر روی این تبلیغات کلیک کرد و به هدف خود رسید یعنی دقیقا وارد صفحه ای شد که نیاز آن را برطرف می کند ، Quality Score سایت مورد نظر بالا می رود و بدینگونه موفقیت خوبی را کسب خواهد کرد. در ضمن شما علاوه بر این که کمپین خوبی را پیاده سازی نموده اید ، به گونه ای یک صفحه Landing  را نیز ایجاد کرده اید.

نمره Quality Score از ۱ تا ۱۰ محسوب می شود که نمره یک پائین ترین که بسیار بد است و نمره ۱۰ بالاترین می باشد که البته بدست آوردن نمره همانند نمره ۲۰ دانش آموزی بسیار سخت است.

طریقه محاسبه Quality Score چیست؟

Quality Score با استفاده از یک سری المان ها بررسی می شود که در قسمت پائین ما آنها را نام برده ایم :
مقدار CTR : هر چه کلیک بیشتری بر روی تبلیغات شما شود نرح Quality Score شما بیشتر خوهد شد
نمایش کلمات کلیدی  :هر چه کلمات کلیدی انتخاب شده توسط شما بیشتر مورد استفاده کاربران باشد , به طور معمول تبلیغ شما بیشتر دیده خواهد شد و امتیاز بیشتری خواهید داشت. پیشنهاد میکنیم که با استفاده ابزارهای کلمات کلیدی معروف همانند KeyWord Tool گوگل   کلمات کلیدی  مربوط به حوزه کاری خود را پیدا کرده و در سیستم خود پیاده سازی نمائید  . هر چه کلمات کلیدی بهتر انتخاب کنید , شما بیشتر دیده خواهید شد و سپس Quality Score بیشتری دریافت خواهید کرد.

کلمات کلیدی مرتبط :

باید کلمات کلیدی مرتبط برای نمایش تبلیغات خود استفاده کنید . مثلا اگر شما کار سئو و بهینه سازی انجام می دهید ، باید کلمات کلیدی را انتخاب نمائید که مربوط به این واژه باشد . ( مثل بهینه سازی سایت, بهینه سازی وب سایت, سئو سایت, شرکت های سئو و . . . )
کلمات کلیدی مربوط به کلمات کلیدی به سیستم تبلیغات شما بسیار مهم است و باعث افزایش Quality Score شما خواهد شد.

استفاده از کلمات کلیدی منفی :

کلمات کلیدی منفی در بدست آوردن Quality Score بالا بسیار موثر است ، شما با گذاشتن کمی زمان می توانید کلماتی منفی خود را پیدا کنید و در سیستم تبلیغاتی خود پیاده سازی نمائید . اگر شما در سیستم تبلیغاتی خود طراحی کارت ویزیت را دارید , بنابر این باید کاری کنید که وقتی طراحی وب سایت جستجو شد سایت شما نشان داده نشود ، بنابر این در اینگونه موارد حتما باید از کلمات کلیدی منفی استفاده نمائید.

اما زمانی که Quality Score بالا باشد چه سودی برای شما خواهد داد. :
زمانی که Quality Score شما دارای نمره خوبی باشد ، شما از ویزگی های خوبی برخوردار خواهید شد .
•    تبلیغات شما در صفحات اول به نمایش گذاشته خواهد شد .
•    همچنین گوگل به شما طرح تخفیفی ارائه خواهد داد  و هزینه هر کلیک شما پایین خواهد آمد.
•    رتبه شما در بین تبلیغات با هزینه های پایینتر به نسبت رقبا ؛ بالاتر خواهد بود.
در کل زمانی که شما دارای Quality Score خوبی باشید می توانید با کمتر کردن هزینه های تبلیغات خود , سود بیشتری را نیز کسب کنید .

خیلی از کارشناسان ، سیستم تبلیغاتی گوگل را همانند یک بازی کامپیوتری می دانند . چرا ؟
به دلیل اینکه باید برای موفقیت در این سیستم Level های گوناگونی را از پیش رو بردارید تا به اهداف خود برسید . و همچنین برای موفقیت از هر Level باید کارهای خاصی را انجام دهید .

 

به شما هم پیشنهاد می کنیم که این چک لیست ما را همانند یک برگ برنده برای این بازی در نظر بگیرد .

از اینجا بهینه سازی تبلیغات در گوگل را شروع کنید :

۱) در ابتدا دسته بندی های تبلیغات خود را مشخص کنید و یک فایل ورد آن ها را ذخیره کنید و به صورت برنامه ریزی شده پیش بروید . کمپین تبلیغاتی خود را باید سازماندهی کنید . با تقسیم بندی کارهای خود را انجام دهید . با استفاده از این کار ، شما  یک برنامه ریزی بلند مدت برای خود ایجاد کرده اید تا به اهداف خود برسید. اگر شما قصد فروش لباس دارید باید آنها را تقسیم بندی کنید مثلا لباس های مردانه و زنانه

۲) کلمات کلیدی مرتبط با کار خود را با استفاده از KeyWord Tools گوگل انتخاب نموده و سپس آن ها را در سیستم تبلیغاتی خود پیاده سازی کنید. بررسی کنید که کدام کلمات بیشتر جستجو شده اند و کدام کلمات بیشتر کلیک شده اند .

۳) رقبای خود را بررسی کنید و مشاهده کنید که آنها روی کدام کلمات کلیدی تمرکز کرده اند و زمانی که کاربران بر روی تبلیغات آنها کلیک می کنند وارد کدام یک از صفحات و چه محتوایی می شوند . بررسی کنید و ببنید که آیا صفحات آنها Landing است یا خیر ؟ آیا زمانی که کاربر وارد سایت آنها می شود سریعا به محتوای خود دسترسی پیدا می کند یا خیر؟ تمامی این المان ها را از سایت های رقیب خود بررسی کنید

۴) نمایش تبلیغات خود را با استفاده از امکاناتی که سیستم تبلیغات گوگل به شما می دهد زیبا سازی کنید . برای انجام این زیبا سازی می توانید ویدئوی آموزشی زیر را نگاه کنید و آن را پیاده سازی کنید . گاهی اوقات ممکن است که شما با استفاده از Bold کردن تنها یک کلمه ، مشتریان بسیار زیادی را به سایت خود جذب کنید . زیبا سازی تیتر تبلیغات بسیار امر مهمی است . حتما ویدئوی زیر را مشاهده نمائید.

{flv}AdWords Better ad texts_ better performance!{/flv}

۵) از extensions های سیستم استفاده کنید . این extension ها بسیار کاربرد دارند مثلا می توانید نقشه محل خود را به کاربران نمایش دهید و ویژگی هایی از این قبیل ، متاسفانه بسیاری ز شرکت های بزرگ حتی نمی دانند که چنین extension هایی در این سیستم وجود دارد ، اما شما می توانید با استفاده از این افزون ها ، کارهای خلاقانه خوبی را انجام دهید . پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر ویدئوی زیر را مشاهده نمائید.

{flv}AdWords Ad Extensions Making a good thing even better{/flv}

۶) تحقیق و بررسی کنید که مردم به دنبال چه چیزی هستند ؟ اگر کار شما سئو و بهینه سازی است ، فقط خود را محدود به کلمه کلیدی سئو نکنید ، ممکن است که اصلا مردم واژه سئو را جستجو نکنند بلکه ممکن است که یک جمله ای همانند “چگونه سایتم رو برای گوگل بهینه کنم” را جستجو کنند ؟ باید ببیند که مردم به دنبال چه هستند؟ بر اساس این موضوع کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید.

۷) کلمات کلیدی منفی را فراموش نکنید ، کلامت کلیدی منفی برگی برنده در دستان شماست . کلمات کلیدی منفی به قولی از طمع جلوگیری می کنند چون دیگر در تمام صفحات نخواهید بود . بلکه تنها در صفحاتی دیده خواهید شد که دقیقا مربوط به حوزه کاری شماست.

۸) با استفاده تنظیماتی که سیستم تبلیغاتی گوگل به شما می دهد ، می توانید تنظیماتی را پیاده سازی کنید که تبلیغات شما در گوشی های موبایل به نمایش گذاشته نشود . تبلیغات در گوگل را باید جوری پیاده سازی کنید که کاربران را خسته نکنید .

۹) google Analytics را فراموش نکنید . شما می توانید انالیز گوگل و کمپین تبلیغاتی خود را یکپارچه کنید و آمار کلیک ها و بازدید ها را خیلی جزئی نگرانه بررسی کنید . شما می توانید با استفاده از سیستم آنالیز گوگل بررسی کنید که کدام صفحات بازدید بیشتری داشته اند ، کدام تبلیغات را مردم بیشتر دیده اند و …

نحوه اتصال گوگل آنالیز با تبلیغات در گوگل :

کسب اطلاعات آماری   AdWords با استفاده google analytics بسیار ارزشمند  است  اما متاسفانه خیلی از کاربران پر و پا قرص تبلیغات در گوگل از این سیستم آشنایی کافی ندارند. در راهنمای آموزشی خواهید توانست سیستم تبلیغاتی خود را کاملا با آنالیز گوگل یکارچه کنید و تمام مراحل پیشروی خود را در سیستم تبلیغات ردیابی کنید .
در ابتدا شما باید به هر دو حساب کاربر Adwords و Google Analytics دسترسی داشته باشید .

مراحل انجام کار :

  • پنل مدیریتی Adwords خود را باز کنید
  • بر روی منوی Tools and Analysis کلیک کنید
  • سپس از زیر منوی باز شده بر روی گزینه Google Analytics کلیک کنید.
  • سپس بر روی گزینه Admin( در قسمت بالا دست راست) کلیک کنید
  • اکانت خود را اانتخاب نمائید.
  • سپس بر روی تب Data Sources tab کلیک نمائید
  • سپس بر روی دکمه Link Accounts کلیک نمائید
  • و در صفحه باز شده تیک گزینه Auto tagged or not را بزنید
  • سپس پروفایل مورد نظر خود را انتخاب نمائید
  • در نهایت گزینه Continue را بزنید

انتهای پیام/*

درباره ی samanrad

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *