خانه / آموزش سئو / بهینه سازی سایت / سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

خدمات سئو

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

به مجموعه عملیاتی که به منظور بالاتر بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو (مشخصا موتور جستجوی گوگل) انجام می شود اصطلاحا سئو (SEO) می گویند.

برای مثال با جستجوی کلمه کلیدی خاصی مانند “نرم افزار” گوگل هزاران صفحه مربوط به این کلمه در اینترنت پیدا می کند که از سایت هایی مانند شرکت های مختلف ارائه کننده نرم افزار بدست می آورد. چون تعداد نتایج جستجو زیاد است گوگل با معیار هایی این سایت ها را رتبه بندی می کند و بهترین ها را در صفحات ابتدایی نمایش می دهد. طبیعی است که هیچ کاربری وقت و حوصله بازدید از تمام سایتها را ندارد بنابرین سایتهایی که در صفحه اول نتیجه جستجوی گوگل قرار دارند شانس بیشتری برای بازدید مشتریان به حساب می آیند.

همان طور که می دانید ، پیش فرض Google ، در به نمایش گذاشتن نتایج جستجو 10 سایت در هر صفحه است ، البته این تنظیمات را می توان تغییر داد ، اما از آنجا که معمولاً نتایج به این شکل است ، رقابت اصلی میان صاحبان شرکت های بزرگ برای ورود به صفحه اول و قرار گرفتن در جمع 10 شرکت برتر است .

رقابت برای به دست آوردن جایگاه بهتر در نتایج جستجو بحث تازه ای نیست ، طراحان و صاحبان سایت ها ، مدت هاست تلاش خود را برای بهبود موقعیتشان در Google آغاز کرده اند . افرادی که در این رقابت ها پیروز شده اند ، افرادی بسیار سخت کوش دقیق و هوشیار بوده اند . حوزه بهینه سازی موتور جستجو یا سئو (SEO) حوزه غالب در بحث های مربوط به Google است تا آنجا که روی سایر فعالیت های Google سایه افکنده است .

رقابت برای موقیت بهتر در Google، رقابتی بی رحمانه است . علی الخصوص زمانی که زمینه فعالیت بسیار گسترده باشد ، مانند موسیقی ، اخبار ، ورزش و … در این زمینه ها جو سنگینی حاکم است که در اختیار صاحبان صنایع بسیار بزرگی مانند HBL.com , CNN.com , MTV.com است. و ورود افراد دیگری را به این جمع غیر ممکن ساخته است .

بهینه سازی سایت برای بالا رفتن در نتایج جستجوی گوگل یک فعالیت مداوم و روزمره است که نیاز به مهارت های حرفه ای، به روز کردن سایت، هوش و زیرکی و اشتیاق برای بهترین بودن دارد. بهینه سازی سایت بهترین راه برای بالا رفتن در نتایج جستجوی گوگل و بهبود تعداد بازدیدکنندگان سایت است.

85 درصد بازدید از سایت ها را موتورهای جستجو باعث می شوند
75 درصد از کاربران اینترنت هر روز جستجو می کنند و
46 درصد این جستجوها برای یافتن کالا یا خدمات است.
راه اندازی وب سایت به تنهایی، مانند قرار دادن یک بیلبورد در بیابان است هیچکس آن را نخواهد دید. حضور در نتایج جستجوی گوگل به معنی بازدید کنندگان بیشتر است و هرچه در این فهرست جایگاه شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای دیده شدن دارید.

(SEO) سئو ممکن است به طور مستقیم با درآمدی زایی ارتباطی نداشته باشد . بهبود موقعیت سایت در نتایج جستجوی Google برای هر سایتی حتی سایت هایی که محصولی را نمی فروشند ، مفید است . عده ای از سایت ها نیز ، در آینده قصد دارند ، خدمات رایگان خود را به فروش برسانند که البته سئو (SEO)، برای اینگونه سایت ها نیز بسیار مفید خواهد بود .

بر خلاف آنچه که بسیاری از شرکت های بدنام عنوان می کنند ، بهینه سازی فریب دادن خزنده نیست بهینه سازی یک بازی بدون بازنده است : بازدید کننده ، سایت مورد قبول تری را مشاهده می کند ، سایت در نتایج جستجو رتبه مطلوب تری دارد و صاحب سایت ، از این موضوع منتفع خواهد شد

بهینه سازی کلمات کلیدی بی شک مهمترین قسمت بهینه سازی است که از ابتدا تا انتهای بهینه سازی سایت همواره با آن دست به گریبان خواهید بود.

محتوای مطالب شما ، باید مملو از کلمات کلیدی باشد . کلمات کلیدی شماست که به نتایج جستجوی راه می یابد ، نتایج جستجویی که بازدید کنندگان سایت در آینده انجام خواهند داد.

 

به صورت نظری، بهینه سازی سایت شامل گام های زیر است :

– به دست آوردن درک صحیص از سایت

– مشخص کردن کلمات کلیدی مناسب

– طراحی سایت با رعایت استانداردهای طراحی

– تولید محتوای مناسب و کاربرپسند

– جای دادن کلمات کلیدی در متن محتوای سایت

– استفاده از تگ ها برای هدایت خزنده های موتور های جستجو

– گرفتن لینک از سایتهای دیگر

 

بهینه سازی برای موتور جستجو یا سئو (SEO) هم ساده و هم پیچیده است . ساده از آن جهت که قواعد پایه برای بهینه سازی بسیار روشن است ، و پیچیده از آن جهت که ، علاوه بر تنظیم تگ ها و صفحات ، شما باید بتوانید بازدید کننده ها را به آنچه می خواهید ، وادار کنید.

انتهای پیام/*

 

درباره ی samanrad

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *