خانه / راههای توسعه کسب و کار / اقدامات لازم برای توسعه کسب و کار چیست؟

اقدامات لازم برای توسعه کسب و کار چیست؟

همه صاحبان کسب و کار علاقه دارند که کسب و کار خود را ارتقا و توسعه بخشند  و سهم بیشتری در بازار را از آن خود کنند. در این جا باید دو واقعیت را در نظر گرفت :1. معیارهای توسعه  کسب و کار و2. استرتژیها و ابزارهای مختلف .

در نزد فروشندگان ،توسعه کسب و کار به صورت های مثل : افزایش فروش ، افزایش تعداد مشتری ، افزایش تعداد کارکنان ، افزایش سهم بیشتر از بازار موجود  تعبیر می کنند اینکه کدام تعبیر درست است به یکسری مسائل از جمله اینکه در چه صنعتی فعالیت دارید؟ چند سال که فعالیت دارید؟ وچه برنامه ای برای آینده دارید بستگی دارد.

توسعه و ارتقا کسب و کار می تواند تا اندازه ای سخت باشد اما هر فروشنده و کارفرمایی  هنگامی که تصور و نگاه مناسبی به  معنی توسعه کسب و کار پیدا کرد تنها با گذراندن5 مرحله  می تواند در مسیر ارتقا یا توسعه کسب و  کار خود قرار گیرد.

 

مرحله اول

شرایط کنونی خود را مورد ارزیابی قرار دهید:

شاید به عنوان یک فروشنده از وضعیت کنونی کسب و کارتان راضی باشید و به نظرتان رشد خوبی هم دارید اما آیا در چند سال آینده هم این شرایط باقی به همین صورت می باشد ؟ برای اطمینان از این موضوع باید از یک الگوی  ارزیابی دقیق ومناسبی  که براساس  برگشت پول و سرمایه تنظیم شده باشد استفاده کنید.

 

مرحله دوم

کارهای که باید انجام دهید را طبقه بندی کنید:

هنگامی که شما قصد دارید کسب و کار خود را توسعه دهید باید اهداف ، کارها و وظایف خود و سایر اعضا همکارانتان  کاملا شفاف و واضح باشد این کار سبب می شود شما در طی مسیر دچار سردرگمی و انحراف نشوید.

 

مرحله سوم

هزینه های خود را کاهش دهید:

شما می توانید با استفاده از ابزارهای ضایعات مواد اولیه ،زمان لازم برای تولید  کالا وفروش کالا را کاهش دهید یکی از این ابزارها TQM یا مدیریت جامع کیفیت است .مدیریت جامع کیفیت (TQM) فرایندی است متمرکز بر روی مشتری ها، کیفیت محور، مبتنی بر حقایق، متکی بر تیم ها که برای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان از طریق ارتقاء مستمر فرایند ها توسط مدیریت ارشد سازمان رهبری می شود.

 

مرحله چهارم

جذب مشتریان بیشتر

این مشتریان هستند که باعث نگه داشتن و توسعه کسب و کار می شوند بنابراین رضایت مشتریان دارای اولویت بالایی است وهنگامی که مشتریان از محصول شما راضی باشند مشتریان جدیدی برای شما خواهند فرستاد و همچنین

شما می توانید با بازاریابی و تبلیغات مناسب مشتریان جدیدی را جذب کنید.شما باید  رضایت مشتریان را با کیفیت بالای محصولات وخدمات پس از فروش و قیمت های مناسب و سهولت دسترسی محصولات در بازار بدست آورید.

 

مرحله پنجم

ارزیابی مجدد شرایط

و در نهایت دوباره باید شرایطتون را ارزیابی کنید تا بتوانید بفهمید که شرایط پیشرفت کارتون به چه صورت می باشد و کلاً پیشرفتی صورت گرفته یا خیر

ارتقا و پیشرفت  سالم  یک کسب وکار باید همراه با تدابیری مناسب باشد یکی  از این تدابیر هوشیاری شما به عنوان صاحب کسب و کار نسبت به بازار می باشد که این هوشیاری سبب می شود که شما چگونه از وضعیت  بازار به نفع خود و بدون ضرر رساندن به ديگران استفاده كنيد و همچنین  اگر به وجوه مختلف بازار و مشتریان شناخته شده خود با دقت بنگرید پی به این نکته می برید که مشتریان به شما اعتماد کردند و چه بسا این اعتماد بسی ارزان تر سبب توسعه کسب و کار شما خواهد شد تا از طریق سرمایه گذاری  و همچنین تبلیغات تاثیر بسزایی در ارتقای کسب و کار دارد به طور کلی شما می توانید با مشتری مداری تجارت خود را توسعه دهید و با تبلیغات به آن استحکام بخشید.

انتهای پیام/*

درباره ی samanrad

همچنین ببینید

توسعه کسب و کار کوچک

راهکار های توسعه کسب و کارهای کوچک

راهکار های توسعه کسب و کارهای کوچک اگر به تازگی یک کسب و کار را …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *